Koncepter og byggesten

Hvordan får vi det til at give den ønskede effekt?

Gennem mere end 25 år har jeg arbejdet med mange forskellige koncepter, og i Guldbrandsen Consulting har vi siden 2015 opdateret og udviklet et helt batteri af ledelsesmodeller, kommunikationsværktøj og salgsteknikker. Disse modeller og værktøj er opdaterede, så de afspejler den virkelighed, vores kunder er i.

Imidlertid er det vigtigt, at din virksomhed ikke blot implementerer et nyt værktøj eller adopterer en ny model for kundedialogen. Alt skal tilpasses og indgå som en helhed sammen med jeres eksisterende værktøjskasse.

Man kan sammenligne det med en stenvæg – byggestenene er ulige i form og størrelse, og derfor er der behov for mørtel, der skal sikre, at de passer sammen og udgør en helhed, der fungerer og virker komplet.

Guldbrandsen Consulting er ansvarlig for, at vi i samarbejdet anvender de rette byggesten for, at væggen får den form og funktion, vi ønsker. Det er et fælles ansvar, at der imellem stenene er så tilstrækkeligt mørtel, at medarbejderne oplever, at ”løsningen” er skræddersyet og tilpasset den dagligdag, de fungerer i. Jo mere tilpasning og mørtel imellem byggestenene, jo større er chancen for, at medarbejderne vil adoptere løsningen og implementere den i deres hverdag.

Eksempler på byggesten:

  • Medarbejdertilpasset ledelsesstil
  • Lederens gaspedal
  • NASA – kommunikationsmodel
  • SMILE – spørgemodel til salg
  • Kompetitivt Salg – model for salg i et konkurrencepræget marked

 

Men omdrejningspunktet må hele tiden være at identificere den ønskede udvikling og derefter udvælge metode, koncept og tilpasningsgrad.

 

Ivar Guldbrandsen